تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کویر مصر

آنچه میخوانید...

کویر مصر در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان، از بهترین مقصدها گردشگری و طبیعتگردی برای دوستداران این زیبایی بی حد و مرز است. تپه های شنی در نزدیکی روستای مصر و همینطور وجود شترها و خودروهای مخصوص کویرنوردی، چنان جذابیتی به این منطقه داده که باعث جلب گردشگران داخل و خارج زیادی شده اند. همین ویژگی ها دلیل خوبی هستند تا بدون صرف هزینه های زیاد و سفر به کشورهای دیگر، گشت و گذار در کویر لذت بردن از این طبیعت بکر را در برنامه خود قرار دهید. (برای این سفر طوری برنامه ریزی کنید که علاوه بر روز کویر، از غروب و شب پر ستاره آن نیز لذت ببرید) با تیمار همراه شوید تا با کویر مصر بیشتر آشا شویم.

معرفی کویر مصر: کویر مصر یکی از جاهای دیدنی در استان اصفهان است و یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران و از محبوب ترین مقاصد اهالی طبیعتگردی و کویرنوردی محسوب می شود. این کویر زیبا، توسط رشته کوه هایی از جانب غرب، جنوب غرب، و شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه های فلات مرکزی ایران به حساب می آید. کویر مصر در گودال هایی طبیعی در کوهپایه های این کوه، تپه های ماسه ای زیبایی را تشکیل داده که هدف گردشگری و کویرنوردی قرار گرفته است. مردم مصر در سالها اخیر و به خصوص در ایام تعطیلات یا گردشگری، بیشتر به مشاغل مربوط به اسکان و خدمات به مسافران مصر می پردازند. شهر کویر مصر زندگی آنان را نیز تغییر داده است؛ اما پیش از این، بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و در کنار کاشت زعفران و گندم و به پرورش شتر نیز اشتغال داشتند.

معرفی کویر مصر و دلیل نام گذاری آن

دلیل شناخته شدن این روستا با این نام بر می گردد که مربوط به فردی به نام یوسف از اهالی روستا می شود. در واقع این فرد هنگامی که قنات روستا رو به خشک شدن رفت، تصمیم گرفت با موتورهای دیزلی چاه های را حفر کند و از آن جا که چاه ها بسیار عمیق بودند، نام روستا را روستای چاه دراز و به تبعیت از آن نام کویر را نیز همین گذاشتند. اما یوسف تمایل زیادی به این نام نشان نداد و از اهالی روستا خواست تا به خاطر نام حضرت یوسف و محل زندگی او در مصر؛ نام روستا و کویر را مصر بگذراند.

برای سفر به کویر مصر به جای ماشین شخصی بهتر است، خودروی مجهز و تجهیزات مناسب کمپینگ در کویر داشته باشید. لاستیک های خودرو باید مناسب باشند تا دچار پنچری نشنوید؛ باک بنزین پر باشد و لاستیک زاپاس و چهار لاستیک اصلی خودرو تنظیم باد شوند. برداشتن آب کافی نیز از واجبات این سفر به شمار می رود. از آن جا که خودروهای کاربراتوری زود جوش می آورند، قید سفر با آن ها را بزنید.

تفریحات کویر مصر

شترسواری: یکی از بهترین و جذاب ترین تفریح های کویر مصر است که گردشگران می توانند، در محل های مشخصی از کویر مصر و نزدیکی روستا سوار بر این شترها شوند. امروزه شترسواری به بخش جدایی ناپذیر از تور کویر مصر تبدیل شده است.

موتورهای چهار چرخ: امکان رانندگی در دل کویر و تجربه عبور از تپه های شنی را برای گردشگران فراهم می کنند.

سند بوردینگ: (شن سواری) هم از ورزش های مهیجی است که آدرنالین خون شما را بالا می برد، پس کافی است یک بورد همراه تان باشد تا تجربه وصف ناپذیری نصیبتان شود.

عکاسی از طبیعت کویر مصر هم، تفریح جذاب دیگری است که خاطرات شما را برای همیشه ثبت و ضبط می کند و باعث می شودکه اطراف خود و زیبایی هایش را با دقت بیشتری ببینید و از لذت ببرید.

کویر زیبا است؛ اما به همان اندازه هم می تواند خشن و بی رحم باشد. تپه های شنی روان، خطر گزیدگی مار و عقرب، خطا دید در طول روز، تشنگی بیش از حد، گم شدن و… تنها گوشه ای از خطرات سفر شخصی و انفرادی به کویر هستند. بنا بر این، کسانی که برای اولین بار به چنین سفری می روند، بهتر است از تور کویر مصر استفاده کنند؛ یا بااستفاده از خدمات ویژه و مقرون به صرفه تیمار، علاوه بر همراه داشین یک راننده از حضور سفیر محیط زیست آشنا به منطقه خاطر جمع بوده و دیگر نگران خطرات بیابان و گم شدن و خطرات ناشی از نبودن یک فرد راه بلد به همراه خود و اطرافیانشان نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *