تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کویر ابوزید آباد

کویر ابوزید آباد

آنچه میخوانید...

کویر ابوزیدآباد از کویرهای استان اصفهان است که فاصله نزدیکی تا شهر کاشان دارد. کویر ابوزیدآباد در شمال شرقی کاشان با شنزارهای روان و تپه‌های شنی داغ، گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند.

کویر ابوزیدآباد کجاست؟

کویر ابوزیدآباد بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرقی کاشان است و از جاهای دیدنی کاشان محسوب می‌شود. ابوزید نیز مثل هر تکه‌ دیگر از کویر، اوج زیبایی خود را در سکوت عمیق، لابه‌لای تپه‌های شنی داغ روانش و چشم‌اندازهای وسیع و بی‌نظیرش پنهان کرده است. کویر ابوزیدآباد در کنار دیگر جاذبه‌های کویری ایران، مانند کویر مرنجاب و کویر مصر از محبوب‌ترین مقصدهای کویری برای گردشگران علاقه‌مندان به این نوع جاذبه‌ها است. ابوزیدآباد پایتخت گویش‌های کهن ایران است و گویش بیذوی و همچنین فرهنگ مردمان این منطقه، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به کویر ابوزیدآباد

فاصله تهران تا کویر ابوزید آباد تنها در حدود ۲۷۰ کیلومتر است و با سه ساعت رانندگی از تهران می‌توانید به کویر ابوزید آباد در نزدیکی کاشان برسید.

بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد

بهترین فصل‌ها برای بازدید از کویر ابوزیدآباد پاییز، زمستان و در نهایت اوایل فصل بهار است. همچون سایر نقاط کویری، آب و هوای این منطقه در فصل تابستان گرم است. تورهای طبیعت‌گردی به مقصد کویر ابوزید آباد و شهر زیرزمینی اویی به طور معمول در نیمه سرد سال برگزار می‌شوند.

کاروانسرای ابوزیدآباد

کاروانسرای ابوزیدآباد با پلانی چهار ایوانی و بیش از چهار قرن قدمت، متعلق به دوران صفوی است. این کاروانسرا در ابتدای ساخت برای کاروان‌ها و مرکب‌هایشان به عنوان مکان استراحت بوده و تا ۶۰ سال گذشته شتربانان از یزد، اصفهان و شهرهای دیگر در این کاوانسرا اتراق می‌کردند. کاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد در ت‍‍اری‍خ‌ بیست و سوم م‍رد‌اد س‍‍ال‌ ۱۳۷۸ ب‍ه‌ ش‍م‍‍اره‌ ۲۳۷۱، در ف‍‍ه‍رس‍ت‌ ‌آث‍‍ار م‍ل‍‍ی‌ ک‍ش‍ور به ثبت رسیده است.

این کاروان‌سرا نزدیک به ۴۰۰ سال است که از مسافران پذیرایی می‌کند. این کاروانسرا از زمان ساخت در دوره صفویان تا به امروز، فعال بوده است و امروزه نیز هم‌چنان فضایی مناسب برای استراحت با امکانات رفاهی مطلوب دارد. کاروانسرای ابوزیدآباد از کاشان (میدان بسیج) ۲۰ کیلومتر جاده آسفالت و تا کویر ۱۰ دقیقه فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *