تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کویر تل شیطان

آنچه میخوانید...

تل شیطان،‌ یکی از زیباترین کویرهای ایران است. این کویر در بخش شمال شرقی اصفهان و در نزدیکی کردستان واقع شده و حدود ۲۰ کیلومتر از شهر زواره فاصله دارد. تل شیطان، با صخره های زیبا، تپه های شنی دیدنی و دریاچه نمکش شناخته می شود و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. اگر قصد بازدید از این کویر زیبا را دارید، پیشنهاد می کنیم این کار را با همراهی تیمار انجام دهید؛ تا یک لیدرتور حرفه ای و آشنا به مسیر را در کنار خود داشته باشید. تیمار در این مقاله به معرفی تل شیطان می پردازد و اطلاعاتی در مورد شرایط و ویژگی های این تور در اختیارتان قرار می دهد.

تل شیطان یا دق سرخ، یکی از محبوب ترین کویرهای ایران است. این کویر سکوت و آرامشی بی نظیر دارد و حیات وحش بکر و جذابی را به نمایش می گذارد. خاصیت مغناطیستی که در بخشی از دق سرخ وجود دارد، یکی از مهم ترین دلایل جذابیت این کویر محسوب می شود. در این کویر نیز مانند دیگر کویرهای ایران می توانید به تفریحاتی چون آفرود بپردازید و هیجان ماشین سواری را بر روی تپه های شنی و ماسه ای تجربه کنید. کویر دق سرخ شب هایی بسیار دیدنی دارد و برای رصد آسمان و تماشای ستارگان پیشنهاد می شود. دق سرخ جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که عبارتند از:

تل شیطان: تپه های ماسه ای از جمله مهم ترین جاذبه های کویر دق سرخ محسوب می شوند. در مرکز این کویر تپه های ماسه ای دیده می شود که مانند یک شبه جزیره به نظر می رسد. این شبه جزیره با نام تل شیطان یا تله شیطان شناخته می شود. تپه های ماسه ای تله شیطان با توجه به جهت وزش باد شکل گرفته اند و فرمی بسیار زیبا و دیدنی دارند. اگر در دل شب به این کویر سفر کنید، تصاویر بسیار زیبایی از سایه های تپه های شنی را در زیر نور ماه خواهید دید. اغلب افرادی که قصد کمپینگ در این کویر را دارند، چادرهای خود را در منطقه تل شیطان برپا می کنند.

آشیانه عقاب: آشیانه عقاب در واقع یک تپه ی شنی بزرگ است که تقریبا در مرکز این کویر قرار دارد. این تپه یکی از مکان های مورد علاقه عقاب ها برای ساخت لانه می باشد. از این رو، در بین گردشگران با نام آشیانه عقاب شناخته می شود.

منطقه نمکی: یکی از مهم ترین ویژگی های کویر تل شیطان، لایه نمکی سطح آن است. این لایه تقریبا تمامی سطح کویر را پوشانده است، اما ضخامت آن در نقاط مختلف متفاوت می باشد. اگر در شب های مهتابی به کویر دق سرخ سفر کنید،‌می توانید انعکاس زیبایی از نور ماه را بر روی بلورهای نمکی روی زمین ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

شهر زواره: تل شیطان در ۲۰ کیلومتری شهر زواره واقع شده است. این شهر یکی از کهن ترین شهرهای ایران محسوب می شود و قدمت آن به پیش از اسلام برمی گردد. شهر زواره جاذبه های تاریخی متعددی دارد که از میان آن ها می توان به بقایای هفت شهر لیلاز و مسجد جامع چهار ایوانی با بیش از ۷۰۰سال قدمت اشاره کرد. مسجد پامنار، قلعه سنگ بست، بازار زواره، امامزاده یحیی، آب انبار، مسجد کُرسی،‌ هانه های چهار صفه ای، بنای تاریخی عمارت هشت بهشت و برج و باروهای قدیمی، از دیگر جاذبه های گردشگری شهر زواره هستند.

برای رفتن به دل این کویر و کمپینگ طبیعتگردی، پیشنهاد تیمار به شما سفر با خودروهای آفرودی بوده تا در حین حرکت و مسیر رسیدن به تل شیطان، علاوه بر هیجان آفرودسواری؛ از حضور یک سفیر محیط زیست یا همان راننده های با تجربه آفرودسواری تیمار، در طول سفر لذت و بهره برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *