تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

عباس آباد

آنچه میخوانید...

شمال ایران مکان خفنیه برای سفر کردن، خصوصا برای کسایی که تهران یا شهرهای دیگه ی مرکزی زندگی می کنن و فاصله زیادی با شمال ایران ندارن. حالا قراره به یکی از شهرهای استان مازندران، به نام عباس آباد بریم. این شهر نزدیک کلاردشت و نشتاروده و همه ی اون چیزی که از یه سفر به شمال دنبالش هستی رو داره! وقتی از شهرهای شمالی یاد می کنی، چی رو به یاد میاری؟ دریا، جنگل، آب و هوای دلی و… تو عباس آباد، همه ی اینارو یه جا پیدا می کنی!

البته فقط به دریا و ساحل ختم نمیشه، این شهر با جنگل های سرسبز و بزرگش باعث شگفتیه! منطقه عباس آباد در کنار دریای خزر با منظره ی خوشگل کوهستان البرز تونسته تبدیل به یه مقصد محبوب و جذاب واسه مسافرها بشه و تو کل ایام سال میزبون مسافرا و طبیعتگردا باشه. رفتن به این شهر زیبا و خوش آب و هوا که تو ساحل خزره، میشه از دو مسیر جاده هراز و جاده چالوس استفاده کرد؛ اما از جاده چالوس دسترسی به این شهر نزدیک تر و راحت تره.

بازدید از عباس آباد مازندران با تیمار تراول

جاهای دیدنی عباس آباد

وقتی به تاریخ عباس آباد نگاه کنی، به دورانی حدود چندصد سال پیش می رسیم، زمانی که اسم این شهر به لنگا شناخته می شده و تو دوره ی علویان یکی از منطقه های پررونق و آباد توی شمال ایران بوده. مردم این شهر از قدیم به زبون طبری یا همون گویش مازنی امروزی صحبت می کردن. به سمت ساحل و دریا که بری، رطوبت رو احساس می کنی ولی وقتی به نزدیکی روستاهای کنار کوه بری، آب و هوای خاص ییلاقی و سرمای دلنشینی رو تجربه می کنی.

این تنوع آب و هوا باعث شده عباس آباد به قطب تولید گل و گیاه تو غرب مازندران هم تبدیل بشه. جنگل و زمین های جلگه ای به علاوه ی تموم جاذبه های تاریخی و طبیعیش جزو زیبایی های بی حد و مرز این شهر شمالی هستن که همه ی گزینه هارو واسه جذب مسافرها به سمت خودش، تو دلش جای داده.

مردم این شهر به تولید گل و گیاه و صید ماهی و از همه مهم تر گردشگری و فعالیت های صنعتی مشغولن. گردش و سفر به این شهر،

روستای مازیچال

 مازیچال، نام دهکده ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری، شما را بالاتر از ابرها نگه می دارد. بخشی از مناطق جنگلی این شهر، ییلاقی و خنک است و از جمله مقاصد تابستانه به شمار می رود. یک روستای زیبا و ییلاقی در اطراف عباس آباد مازیچال قرار دارد که شبیه به یک دره و پر از درختان بلوط است. این جا هم یکی از بهترین مناطق برای طبیعتگردی و کمپینگ است. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان، احساسی وصف نشدنی را برای شما و همسفران خود به همراه خواهد داشت. اگر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود، وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی های رامسر خواهد بود.

پارک جنگلی خرماچال

 پارک جنگلی خرماچال به عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری در ایران، شامل جنگل های بلند با درختانی از نوع بلوط، چنار، گردو، بید و… می باشد. در ضمن آبشارهای زیبا و بلند در منطقه از دیگر جاذبه های گردشگری هستند که می توان به آبشار طشکول، آبشار شیرآباد و آبشار سواسره اشاره کرد. همچنین در این منطقه چشمه های آب شیرین با عمق های مختلف وجود دارد که به عنوان محل شنا و استفاده از آب معدنی برای ترکیب با آب معمولی به عنوان استفاده شرب یا آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. به کلی پارک جنگلی خرماچال با تمامی جاذبه های طبیعی خود، یکی از برترین مقاصد گردشگری در شمال ایران می باشد.

بازدید از پارک جنگلی خرماچال عباس آباد مازندران- تیمار تراول

جاده عباس آباد به کلاردشت

 جالب است بدانید که زیبایی این جاده فقط محصول درختان نیست بلکه چشمه های پر آبی مثل چشمه های سبزه گینه روستای کل کته رود، که در اواسط جنگل است، میزان زیبایی و دلنوازی این جاده را افزایش می دهد و نگاه هر گردشگری را تسخیر می کند. یا از آبشارهایی که در دوطرف جاده به چشم می خورند و هر گردشگری را وادار به عکاسی می کنند. البته از رود خروشانی که در کنار جاده در جریان هست نیز نمی توان چشم پوشی کرد. این رود مثل همه رودهای این منطقه از بارندگی های فصلی و رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد.

باغ عباس آباد

باغ عباس آباد در میان انبوهی از جنگل های سرسبز استان مازندران، ۹کیلومتری شهرستان بهشهر و دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته است. این باغ در دوره صفویان به دستور شاه عباس اول صفوی روی یک تپه طبیعی در منطقه ای که قبلا خرگوران نام داشته، ساخته شده است. حالا این روزها باغ عباس آباد با وسعت ۶۰۰ هکتار، مهم ترین و بزرگ ترین باغ غیر کویری ایران به حساب می آید که در میان سرسبزی و دریاچه آن می توانید ساعت ها قدم بزنید و کیف کنید.

دریاچه و سد عباس آباد

این دریاچه یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین جاهای دیدنی بهشهر در مجموعه باغ عباس آباد است که شما می توانید تاریخ چند صد سال پیش ایران را در میان بنای آجریش پیدا کنید. این دریاچه خوش آب و هوا و باصفا وسعتی به اندازه ۱۰ هکتار و عمقی در حد ۱۰ متر را دارد. نمای آجری وسط دریاچه به شکل چهار طاق دیده می شود که روی چند جرز (دیواری که دو طرف آن باز می باشد) ساخته شده است. این بنا در زمان آبگیری سد زیر آب پنهان می شود و فقط قسمت بالایی آن از دور شبیه یک جزیره خودش را نشان می دهد.

از دیگر جاذبه های گردشگری عباس آباد، می توان به کاخ صفی آباد، باغ چشمه عمارت، ‌آبشار اسپه او و… نام برد. تیمار به شما توصیه می کند برای سفر به این شهر زیبا و مقصد پرمخاطب حتما هیجان یک آفرودسواری را به تمامی این دیدنی ها و تفریحات ذکر شده اضافه کنید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *