تیمار بلاگ

جستجو کردن
جستجو کردن

عباس آباد

آنچه میخوانید...

عباس‌آباد، شهرستانی در استان مازندران است که به‌واسطه‌ی زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوانش می‌توان آن را زمردی در شمال ایران به‌حساب آورد. این شهرستان از غرب به تنکابن، از شرق به چالوس، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و کلاردشت متصل است. باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی عباس‌آباد، در سفر خود به این شهرستان علاوه بر لذت‌بردن از دریا، با جنگل‌های سرسبز و منظره‌های طبیعی فوق‌العاده نیز مواجه خواهید شد.

مردم خونگرم و مهمان‌نواز عباس‌آباد به گویش مازنی صحبت می‌کنند و به صید ماهی، تولید گل‌وگیاه و صنعت گردشگری مشغول هستند.

تاریخچه شهر عباس‌آباد

نام عباس‌آباد برگرفته از نام شاه‌عباس اول صفوی است که دستور ساخت باغ عباس‌آباد را در این منطقه صادر کرد. این باغ ایرانی، تنها باغ ایرانی در شمال کشور محسوب می‌شود و زیبایی خیره‌کننده‌ای را به مسافران و بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد

راه های دسترسی به عباس آباد

عباس‌آباد از طریق جاده‌های هراز و چالوس به‌راحتی قابل‌دسترسی است. همچنین، فرودگاه رامسر در نزدیکی این شهرستان قرار دارد و می‌توان از هواپیما برای سفر به عباس‌آباد استفاده کرد.

اگر نمی‌خواهید لذت تماشای جنگل‌ها و صدای رودخانه را از دست بدهید با ماشین شخصی خود به سمت عباس‌آباد حرکت کنید. اگر از تهران به سمت عباس آباد حرکت می کنید باید 172 کیلومتر و اگر از کرج حرکت می کنید بعد از طی کردن  196 کیلومتر به عباس آباد می رسید.

  • فاصله رشت تا عباس آباد: 163 کیلومتر
  • فاصله اصفهان تا عباس آباد: 612 کیلومتر
  • فاصله شیراز تا عباس آباد: 1007 کیلومتر
  • فاصله مشهد تا عباس آباد: 933 کیلومتر

 

علاوه بر سفر با خودرو شخصی و یا هواپیما می توانید از خدمات برخی از مجموعه ها مثل تیمار گشت استفاده کنید، برای سفر به عباس آباد کافی است درخواست تور آفرودی به تیمار تراول بدهید و از سفر با آفرود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به عباس آباد

اگر تصمیم خود را برای سفر به عباس‌آباد گرفته‌اید بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به عباس‌آباد، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، هوا خنک و مطبوع است و می‌توان از طبیعت سرسبز و شاداب نهایت لذت را برد. البته همه ما می‌دانیم که در فصل تابستان، شهرهای شمالی ایران کمی شرجی می‌شوند و این امر ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد.

جاذبه‌های گردشگری عباس‌آباد

عباس‌آباد با تاریخچه طولانی و طبیعت زیبای خود توانسته به یکی از شهرهای محبوب برای مسافران و دوستداران طبیعت تبدیل شود. اگر شما هم دوست دارید آب‌و‌هوایی معتدل و مربوط را تجربه کنید و از جاذبه‌های این شهر لذت ببرید، با ما همراه باشید تا جاذبه‌های گردشگری عباس‌آباد را بهتر بشناسید.

 پیشنهاد می کنیم بخوانید: جنگل الیمستان نگینی سبز در دل البرز

روستای مازیچال

مازیچال، نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که در ارتفاع 2600 متری از سطح زمین قرار دارد. ایستادن در ارتفاعات این روستا و تماشای اقیانوس ابر، احساسی وصف‌نشدنی را برایتان به همراه خواهد داشت. حتی اگر موفق به دیدن اقیانوس ابر نشوید، می‌توانید از آب و هوای خنک کوهستان و دیدن مناظر چالوس تا نزدیکی رامسر لذت ببرید. عباس آباد روستای ییلاقی و مناسب برای طبیعتگردی و کمپ است.

پارک جنگلی خرماچال

پارک جنگلی خرماچال با داشتن درختانی چون بلوط، چنار، گردو و بید به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی عباس‌آباد شناخته می‌شود. در این منطقه علاوه بر درختان تنومند، می‌توانید از آبشارهای زیبا مانند آبشار طشکول، آبشار شیرآباد و آبشار شواسره نیز لذت ببرید و لحظات به‌یادماندنی را در کنار این آبشارها بگذرانید.

این پارک جنگلی با امکانات مختلفی مانند شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری و رستوران، مکانی ایده‌آل برای تفریح و گردش‌های خانوادگی است.

روستای خرماچال از مناطق زیبای گردشگری و طبیعتگردی استان مازندران

جاده عباس آباد به کلاردشت

این جاده یکی از زیباترین مسیرهایی است که در شمال ایران می‌توانید در آن رانندگی کنید. چشمه‌های پر‌آبی مثل چشمه‌های سبزه گینه روستای کلکته رود، میزان زیبایی و دلنوازی این جاده جنگلی را افزایش می‌دهد. درختان سر به فلک کشیده این جاده شما را به عکاسی از آن‌ها ترغیب می‌کند.

باغ عباس آباد

باغ عباس‌آباد در میان انبوهی از جنگل‌های سرسبز استان مازندران و در 9 کیلومتری شهرستان بهشهر و دامنه رشته کوه البرز قرار دارد.

این باغ به دستور شاه‌عباس اول صفوی در منطقه‌ای که قبلاً خرگوران نام داشت،ساخته شده است و امروزه‌ با وسعت 600 هکتار یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ غیر کویری ایران به‌حساب می‌آید. قدم‌زدن در این باغ زیبا و باطراوت می‌تواند تمام خستگی‌هایتان را از بین ببرد.

دریاچه و سدعباس آباد

این دریاچه یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین جاهای دیدنی بهشهر در مجموعه باغ عباس‌آباد است که شما می‌توانید تاریخ چندصدساله ایران را در میان بنای آجری‌اش پیدا کنید. این دریاچه باصفا وسعتی به‌اندازه ۱۰ هکتار و عمقی در حد ۱۰ متر را دارد. نمای آجری وسط دریاچه به شکل چهارطاق دیده می‌شود که روی چند جرز ساخته شده است. این بنا در زمان آبگیری سد زیر آب پنهان می‌شود و فقط قسمت بالایی آن از دور شبیه یک جزیره خودش را نشان می‌دهد.

سواحل عباس آباد

سواحل عباس‌آباد با شن‌های نرم و ماسه‌ای، مکانی ایده‌آل برای تفریح و آبتنی هستند. همچنین، امکانات مختلفی مانند ورزش‌های آبی، رستوران‌ها و کافه‌ها در این سواحل وجود دارد. وقت گذراندن در این سواحل دلنشین، خاطرات به‌یادماندنی برای شما و عزیزانتان خواهد ساخت.

پل سنگی

از دیگر جاذبه‌های تاریخی عباس‌آباد می‌توان به پل سنگی اشاره کرد. این پل تاریخی که بر روی رودخانه چالوس احداث شده است، به دوران صفویه تعلق دارد و قدمت و زیبایی آن واقعاً شگفت‌آور است. اگر به بازدید از بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید، در سفر خود به عباس‌آباد حتماً سری به این پل سنگی بزنید.

مجموعه تفریحی نمک‌آبرود

اگر قصد دا ید زمان خود را با تفریحات هیجان‌انگیز پر کنید، ما به شما مجموعه تفریحی نمک‌آبرود را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه تفریحی با امکانات مختلفی مانند تله‌کابین، سورتمه‌سواری و دریاچه مصنوعی، از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری عباس‌آباد است.

نمک آبرود از جاذبه های منطقه عباس آباد مازندران

غار دهچال

بازدید از غارها همواره یکی از جالب‌ترین تفریحاتی است که دوستداران طبیعت می‌توانند انتخاب کنند. غاز دهچال که در دل کوه‌های البرز قرار دارد، از جمله غارهای زیبای ایران است و برای غارنوردی انتخاب مناسبی است.

بازارهای سنتی عباس آباد

یکی دیگر از کارهایی که در سفر به شمال ایران ضروری است، سرزدن به بازارها و خرید محصولات طبیعی و سنتی از آن‌ها است. در بازارهای سنتی عباس‌آباد می‌توانید انواع سوغاتی و صنایع‌دستی مازندران را خریداری کنید و به عزیزانتان هدیه دهید.

اقامت در عباس آباد

ازآنجایی‌که عباس‌آباد همه ساله مسافران زیادی را میزبانی می‌کند، در سطح شهر انواع مختلفی از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و ویلاها برای اقامت مسافران وجود دارد.

علاوه بر هتل‌ها و ویلاها، امکان کمپ کردن در دشت‌های عباس‌آباد یا در ساحل وجود دارد، البته ممکن است چادرزدن در برخی قسمت‌های ساحل هزینه داشته باشد.

توجه داشته باشید که قیمت اقامتگاه‌ها در روزهای آخر هفته و تعطیلات کمی بالاتر می‌رود، بنابراین بهتر است زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کرده و از پیش هتل یا ویلای موردنظر را رزرو کنید.

اگر تصمیم سفر به عباس آباد را دارید و به دنبال داشتن تعطیلات پرهیجان و سالمی در دل طبیعت هستید بهتر است از خدمات تیمار تراول اولین اسنپ آفرود ایران استفاده کنید. در سفر با تیمار شما این امکان را دارید که تور یک روزه آفرودی، تور دو روزه آفرودی و چند روزه بر اساس درخواست خود ثبت کنید.

برای سفر به عباس آباد می توانید درخواست خودرو آفرودی با راننده را در اپلیکیشن تیمار ثبت کنید و سفر خود را از همین حالا شروع کنید.

عباس آباد شهرستانی در استان مازندارن است که از غرب به تنکابن، از شرق به جاده چالوس ، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز و کلاردشت متصل است.

بهترین زمان سفر به عباس آباد فصل بهار و تابستان است.

فاصله تهران تا عباس آباد چیزی در حدود 172 کیلومتر است.

  • روستای مازیچال
  • پارک جنگلی خرماچال
  • جاده عباس آباد به کلاردشت
  • باغ عباس آباد
  • دریاچه و سدعباس آباد
  • سواحل عباس آباد
  • پل سنگی
  • مجموعه تفریحی نمک آبرود
  • غار دهچال
  • بازار سنتی عباس آباد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *