تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلاردشت

کلاردشت

آنچه میخوانید...

جاده پر پیچ و خم شمال، آب و هوای مطلوب، دریای خزر و جنگل های سرسبز شمال میل سفر به این منطقه و بازدید از جاهای دیدنی شمال را دو چندان کرده است. شهرهای شمالی ایران با آب و هوای خوبی که دارند به مکانی خوش آب و هوا و پرطرفدار برای مسافرت های کوتاه مدت تبدیل شده اند. یکی از شهرهای باصفا و سرسبز شمال، کلاردشت در استان مازندران است. اکنون اگر می خواهید بدانید کلاردشت کجاست و چگونه باید به آنجا بروید با تیمار همراه باشید.

این شهر منطقه ای سرسبز با ۴۵ قله کوتاه و بلند وطبیعتی بکر است. قله های این منطقه با ارتفاع بیش از ۴ هزار متر منظره ای بی نظیر را ایجاد کرده اند. ویلاها و کلبه های بومی این منطقه زیبایی و صفای شهر را دو چندان کرده اند. اگر چه کلاردشت ساحل ندارد، ولی طبیعت و آب و هوای بی نظیرش هر ساله هزاران گردشگر ایرانی و خارجی را به خود جذب می کند. بازدید از تمام جاهای دیدنی کلاردشت به چند روزی زمان احتیاج خواهد داشت. بنابراین سعی کردیم چند مورد دیدنی های کلاردشت را با همراهی تیمار معرفی کنیم تا با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید که به کدام جاذبه بروید.

۱. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

این جاده یک جاده رویایی مخصوص علاقه مندان به عکاسی است. در این مسیر علاوه بر تماشای تصویری زیبا از انواع درختان، چشمه هایی با آب زلال نیز به چشم می خورند. عبور از این جاده مانند خیالی است که به واقعیت تبدیل می شود و انسان را چنان مسحور عمق زیبایی جنگل و جاده می کند که قلبش برای گذری دوباره از این جاده بی تابی می کند.

۲. روستای سیاه بیشه

سیاه بیشه روستایی زیبا در دل منطقه کلاردشت و در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب چالوس است. روستایی که بر فراز کوهستان قرار گرفته و هوای بی نظیر و خنک آن، لطافت هوا را به پوستتان هدیه می کند. این روستا را ابرهای غلیظ و سیاه رنگ و یک مه جذاب همیشگی احاطه کرده است، به همین دلیل است که این روستا را با نام سیاه بیشه می شناسند. این روستا سال هاست که با عنوان یکی از محبوب ترین مناطق توریستی ایران شناخته می شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

۳. جنگل آزو

اگر به سمت مرکزشهر بروید به یکی دیگر از جاذبه های این منطقه می رسید. جنگل های آزو به دره ای بسیار زیبا منتهی می شوند. پس از عبور از این دره بی نظیر به دشتی فراخ و پوشیده از سبزه و بنفشه خواهید رسید که چه خالصانه و بی ریا زیباییش را در اختیار همگان قرار داده است.

۴. دریاچه ولشت

در ۲۲ کیلومتری شمال شرقی این شهر یک دریاچه با آب شیرین به نام ولشت وجود دارد. در این دریاچه می توانید شنا، ماهیگیری، قایق سواری و… را تجربه کنید و از تماشای اردک، غاز، ماهی کولی، مار آبی، و قورباغه های موجود در دریاچه لذت ببرید. این منطقه نیز از دیدنی های کلاردشت است که آب و هوایی بسیار خنک دارد. خوب است بدانید ولشت در فهرست میراث فرهنگی طبیعی ایران ثبت شده است.

۵. جنگل مجل

بدون شک جنگل مجل یکی از زیباترین جنگل های شمالی است و در نزدیکی رودبارک قرار دارد. جاده خروجی این جنگل به کوه دوبال و سپس به روستای اجابیت و کاخ سلطنتی می رسد. فاصله بین جنگل و کوه دوبال منظره ای بی نظیر دارد که هرکسی را وادار به ایستادن و تماشا می کند. بوی طبیعت و هوای مطبوع و خنک بی شک جانی تازه به روحتان خواهد داد.

از دیگر مناطق گردشگری و طبیعتگردی کلاردشت می توان از روستای هریجان، کردیچال، تپه کلار، آبشار آکاپل، دریاچه هفت خوان، رودخانه سرد آبرود و… نام برد که هرکدام جاذبه گردشگری و زیبایی خود را دارد. جاده های کلاردشت و مناطق دیدنیش مناسب آفرودسواری بوده و به شما پیشنهاد می دهیم اگر قصد سفر به کلاردشت را داشتید به همراهی تیمار و خودرو آفرودی لذت گشت و گذار از این طبیعت بکر را با ما چندین برابر تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *