تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ییلاق اوپرت

آنچه میخوانید...

برای یک سفر شگفت انگیز مرزی آماده هستید؟ مرزی بین یک کوهستان و جنگل! در نگاه اول با دیدن تصویرهای این مرز شاید باورتان نشود که این جا ایران است! این نقطه شگفت انگیز اوپرت نام دارد. منطقه ای که در آنجا ابرهای زیادی در هم تنیده می شوند و شما با فاصله کمی می توانید آن ها را مشاهده کنید. تصورش را بکنید! در بالای یک کوه ایستاده اید؛ و روبروی خود دریایی از ابرها را مشاهده می کنید! به کوهی هم که جلوی حرکت این ابرها را می گیرد دیوار اوپرت می گویند. در ادامه مطلب همراه تیمار شوید تا سفری مجازی به این منطقه ییلاقی داشته باشیم!

در واقع این ییلاق که پدیده ای شگفت انگیز به شمار می رود، محلی است که در آنجا سمنان و مازندران به هم می رسند. نقطه به هم رسیدن این دو استان، در واقع نقطه به هم رسیدن یک جنگل سرسبز و یک کوه کویری است. منظره ابرهای زیبایی که در این نقطه بالای کوه تجمع می کنند، جالب ترین و زیبا ترین منظره ای است که تا به حال به عمرتان دیده اید. این ابرها نمی توانند از بلندی این کوهستان عبور کنند و به همین علت در این نقطه جمع شده و منظره ای حیرت انگیز خلق می کنند. البته در مکان های دیگری هم تجمع ابری به این شکل وجود دارد؛ اما در هیچ کجا ابرها به مدت زیاد در کنار هم باقی نمی مانند، ولی در این مکان حضور طولانی مدت ابرها شما را شگفت زده می کند.

در اوپرت مانند مازندران، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید و لحظات خوشی را تجربه و سفر خود را خاطره انگیز کنید؛ از تماشای ابرهای تجمع یافته بالای کوهستان گرفته تا تماشای ستاره ها در شب به دور از تورهای اضافه ای که در شهر وجود دارند. قدم زدن در دل طبیعت از جمله تفریحاتی است که در این منطقه می توانید تجربه کنید. از آن جایی که ارتفاع این ییلاق بسیار زیاد است، برای علاقه مندان به کوه نوردی بهترین فرصت است تا اوج هیجان را تجربه کنند؛ دیدن توده ابرهای زیبا با کمترین فاصله ممکن، می تواند پیشکش خوب طبیعت برای بالا رفتن از این کوهستان باشد. کوهنوردی، قدم زدن درهوای پاک، گشت و گذار با خودروی آفرودی، برپا کردن کمپ در دل شب، عکاسی، تماشای آسمان پرستاره اپرت و… حس و حال یک طبیعتگردی ناب را بی شک به شما هدیه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *