تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کویر دق سرخ

آنچه میخوانید...

تماشای طلوع خورشید در افقی ابدی، تماشای ستاره های چشمک زن در شب، قدم زدن با پای برهنه روی شن‌های گرم و نرم همه و همه می‌تواند جزو تجربه های ناب و فراموش نشدنی سفر به کویر دق سرخ باشد. این کویر در نزدیکی شهر زواره واقع شده است، که تقریبا بکر و دست نخورده است. اگر عاشق کویر و کویرگردی هستید، در ادامه با تیمار همراه باشید تا به اتفاق هم ببینیم کویر دق سرخ کجاست. کویر دق سرخ در سمت شمال شرق شهر زواره قرار دارد. شهر زواره از توابع شهرستان اردستان در استان اصفهان است. در واقع این کویر در شمال استان اصفهان و در سمت جنوب کویر نمک قرار دارد.

سفر به کویر دق سرخ

کویر دق سرخ در استان اصفهان یکی از کم نظیرترین کویرها به شمار می رود که نگاه هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. با رفتن به این کویر و خیره شدن به طلوع و غروب آفتاب، سرشار از آرامش می شوید. دیدن ستارگان چشمک زن در شب کویر به قدری مسحور کننده است که شما را به خیال پردازی وا می دارد. قدم زدن روی شن های گرم و نرم کویر به طول ۵۰ کیلومتر و عرض ۲۰ کیلومتر در شمال شرق زواره در کنار جنگل های تاغ واقع شده است و وجود لایه نمکی در سرتاسر آن یکی از مهم ترین خصوصیات دق سرخ محسوب می شود. این لایه های نمک شب ها دیدنی تر هستند و همچون ستاره درخشان از فاصله دور به شما چشمک می زنند و به این ترتیب می توانید منظره دل انگیزی را در دوربین ذهن تان ثبت کنید.

از دیگر جذابیت های دق سرخ، وجود تپه شنی بسیار وسیعی است که تقریبا در مرکز کویر قرار دارد. این تپه محل زندگی عقاب ها شناخته شده است که بیشتر گردشگران آن را آشیانه عقاب صدا می کنند. به علاوه گفته شده است، در این محل معادن زیادی مانند: طلا، سرب، نمک وجود دارد.

جاذبه های کویر دق سرخ

با سفر به کویر دق سرخ زواره می توان جاذبه های دل انگیزی را دید که حسابی جسم و روح انسان را جلا می دهد! در ادامه سری به برخی از این جاذبه های گردشگری دق سرخ می زنیم.

۱. تل شیطان: شاید نام تل شیطان برای تان ترسناک به نظر برسد، اما جای نگرانی وجود ندارد. در مرکز کویر تپه های ماسه ای را مشاهده می کنید که مانند جزیره هستند. این جزیره به تل شیطان شناخته شده و منظره فوق العاده دل ربایی دارد. شما در تل شیطان می توانید به تماشای ستارگان در شب بپردازید، حیات وحش را از فاصله های دور نظاره کنید یا به طور کل این محل را به عنوان کمپ انتخاب کرده و کنار همراهان تان لحظات خوشی را سپری کنید.

۲. شهر لیلاز: از دیگر جذابیت های دق سرخ، بقایای شهر لیلاز است. این شهر را از نزدیکی بادرود تا زواره می توانید ببینید. در این شهر آثار دل نشینی همچون سفال های رنگی، خشت های مختلف، قنات و شیشه های بلورین را تماشا کرده و لذت ببرید. تیمار به شما پیشنهاد می کند برای بازدید از این شهر حتما دوربین به دست باشید، تا تصاویر چشم نوازی را ثبت کنید.

۳. تپه های ماسه ای: از دیگر دل ربایی های دق سرخ، وجود تپه های ماسه ای است. به هنگام وزش باد شن های تپه در جهت باد حرکت کرده و منظره ای رویایی را خلق می کنند. به طوری که با دیدن این منظره حسابی مات و مبهوت می شوید.

۴. جنگل های تاغ: این جنگل ها از کویر مرکزی ایران جدا شده اند و بخشی از دیدنی های دق سرخ به حساب می آیند. این جنگل ها جزو مهم ترین عوامل تثبیت کننده کویر هستند که نبودشان ضرر بزرگی به شهر زواره و روستاهای اطراف می رساند.

معمولا فصل مناسب کویر و کویرگردی، فصل پاییز است. چرا که در این فصل آب و هوای فوق العاده لذت بخشی دارد و سفری رویایی را برای شما خلق می کند. بنابراین اگر قصد سفر به این کویر را دارید؛ پیشنهاد می کنیم از ابتدای مهرماه تا اوایل بهار به سمت کویر حرکت کنید.

پس از آگاهی از جذابیت های کم نظیر دق سرخ، بدون فکر کردن کوله بارتان را بسته و به سوی کویر حرکت کنید. برای سفر به این کویر پیشنهاد می شود با تورهای معتبر طبیعتگردی همچون تورهای تیمار؛ و یا با در اختیار گرفتن خودروی آفرودی به همراه (لیدر) راننده راهی سفر به این کویر کم نظیر شوید و از امنیت و پشتیبانی این مجموعه گردشگری لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *