تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

وردیج

آنچه میخوانید...

روستای وردیج روستایی خوش آب و هوا در شمال غرب تهران است. این روستای خوش آب و هوا و زیبا مقصدی مناسب برای سفر و تور یک روزه از مبدا تهران است. در این مطلب می خواهیم به همراهی تیمار ببینیم روستای وردیج کجاست و چه دیدنی هایی دارد. به غیر از جاهای دیدنی تهران، اطراف شهر بزرگ تهران نیز روستاها و مناطق تفریحی بسیاری وجود دارد که گزینه خوبی برای فرار از سر و صدای این کلان شهر هستند؛ روستای وردیج یکی از این روستاهاست که در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این روستا یک هزار و ۸۵۰ متر از سطح دریا فاصله داشته و زیر مجموعه بخش کن و سولقان است.

بازدید از روستای وردیج با تیمارتراول

معرفی روستای وردیج و دیدنی های آن

وردیج یکی از بزرگ ترین و البته جذاب ترین روستاهای غرب تهران به شمار می رود. این روستا به روستای ارواح سنگی یا آدمک جیان هم معروف شده که علت آن یکی از جاذبه های گردشگری این روستاست.

دامنه ارواح سنگی

نام ارواح سنگی یا آدمک جیان از شکل خاص سنگ ها و صخره های یک تپه گرفته شده است. روی این سنگ ها در طول سالیان طولانی به طور طبیعی سوراخ هایی ایجاد شده که شکل ارواح، جمجمه، حیواناتی خاص و… را نشان می دهند. دیدن چنین سنگ های جذابی ترس هیجان انگیزی را در قلب بیننده بر می انگیزد. مردم محلی معتقدند این صخره ها در واقع حیواناتی بوده اند که به سنگ تبدیل شده اند. در صورتی که محققان و زمین شناسان می گویند شکل ظاهری ارواح سنگی حاصل گذر سال های طولانی و فرسایش طبیعی است.

دامنه ارواح سنگی روستای وردیج

روستای واریش

 روستای واریش در نزدیکی وردیج قرار دارد. روستایی مرتفع و سرسبزتر که بین دو کوه قرار گرفته و فقط چند کیلومتر با روستای وردیج فاصله دارد. در این روستا چشمه ها و رودخانه های خروشانی جاری است که چشیدن آب گوارای آن ها یکی از دلایل جذب گردشگران به این منطقه است.

ارتفاعات پهنه حصار

در ارتفاعات بخش کن در نزدیکی وردیج قله ای به ارتفاع ۳ هزار و ۳۷۵ متری از سطح دریا وجود دارد که یکی از مقاصد مورد علاقه برای کوهنوردان است. کوهنوردی و قدم زدن در طبیعت بکر این قله خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود. همچنین رودی در این منطقه جاری است که در مسیر خود آبشار سنگان را به وجود آورده و در ادامه به رودخانه بزرگ کن می ریزد؛ بنابراین می توانید در کنار کوهنوردی از این رودخانه و آبشار زیبا نیز دیدن کنید.

ارتفاعات پهنه حصار روستای وردیج

بهترین زمان سفر به وردیج، اواسط بهار تا اواخر پاییز است. همان طور که گفتیم وردیج روستایی کوهپایه ای است و آب و هوای معتدل و خنکی دارد. بنابراین یکی از مقاصد پرطرفدار برای مردم تهران و شهرهای اطراف برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در گرمای تابستان محسوب می شود. هر چند که اگر اهل طبیعتگردی و گردشگری به همراه کمپینگ باشید، می توانید در طبیعت بکر و هوای ناب روستا چادر بزنید و شب را در این طبیعت ناب صبح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *