تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لواسان

آنچه میخوانید...

اگر در تهران زندگی می کنید و هوس طبیعتگردی و گشت و گذار در دل طبیعت کرده اید، حتما لازم نیست به دنبال مقصدها دور یا سفر های پر هزینه باشید. در اطراف تهران مناطق دیدنی زیادی هست که برای سفر یک روزه یا حتی عوض کردن آب و هوا برای چندساعت مناسب است. لواسان یکی از این جاهای دیدنی است که فاصله کمی با تهران دارد و می توانید آخر هفته از تهران و کرج به اینجا بیاید و در جاها دیدنی آن بگردید و هوایی تازه کنید. پس با تیمار همراه شوید تا به اطراف تهران برویم و ببینیم لواسان کجاست و چه دیدنی هایی دارد.

در شمال شرق تهران و فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از این شهر، یکی از مناطق ییلافی و خوش آب و هوا قرار دارد؛ طبیعتی سرسبز و باغات آبادی که از دامنه شمال شروع شده و تا سد لتیان ادامه پیدا می کند. منطقه ای که با وجود ییلاقی بودن در هر فصل چهره بی نظیری از خود را به نمایش می گذارد و می توانید برای سفرهای یک روزه روی آن حساب کنید.

این منطقه یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران به شمار می رود و افراد محلی آن را به لواسون می شناسند. این منطقه آنقدر زیباست که شاید باورتان نشود، در اطراف تهران بتوانید چنین بهشتی با رودخانه های خروشان و طبیعت سرسبز و خنک پیدا کنید که تا این حد جذاب بوده و مناسب گردشگری و طبیعتگردی باشد.

مناطق ییلاقی معمولا انتخاب های اول و آخر برای گشت و گذار در تابستان و البته بهار هستند. لواسان هم به دلیل قرار گرفتن در دره کوه های البرز آب و هوایی خنک دارد و یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای سفر یک روزه از تهران و حومه به شمار می رود. اما نه فقط در بهار و تابستان، اینجا با داشین جاذبه های بی نظیر، مقصدی برای تمام فصول است. از احساس کردن عطر گل های بهاری و شکوفه های درختان در بهار تا خنکای هوا در تابستان گرفته تا تماشای نقاشی طبیعت در پاییز و برف باز در زمستان، همه را می توانید در این منطقه تجربه کنید.

این منطقه یکی از مقاصدی است که هم برای طبیعتگردی و هم برای گذراندن آخرهفته در یک آب و هوای بی نظیر با چشم اندازهای زیبا مناسب است. پس باهر هدفی به این منطقه می آیید؛ جاهای دیدنی آن را از دست ندهید.

آب و هوای لواسان روی طبیعت بی نظیر آن تاثیر زیادی گذاشته است و باعث شده در بهار، تابستان و حتی پاییز و زمستان در بین روستاهای زیبای آن قدم زده و از جاهای دیدنی لواسان لذت ببرید. از روستاهای زیبا و بکر لواسان می توان به افجه، سینک، لالان، امامه، برگ جهان و… اشاره کرد. در ادامه با همراهی تیمار تعدادی از مناطق گردشگری معروف با چشم اندازها و جاذبه های بی نظیر واقع در لواسان را به شما معرفی می کنیم که برای طبیعتگردی مناسب هستند.

سد لتیان

سد لتان سدی است که روی رودخانه جاجرود ساخته شده است و در ۱۰کیلومتری از شمال شرقی تهران و در جنوب شهر لواسان قرار دارد. ازلواسان تا سد لتیان حدود یک ساعت فاصله است. پارک جنگلی لتیان برای علاقه مندان به پارک جنگلی لواسان هم در کنار طبیعت بکر پارک جنگلی تلو قرار دارد. اطراف این سد به خاطر آب و هوای مطبوعی که دارد، مورد توجه دوستداران طبیعت است و برای بسیاری از گردشگران یکی از مهم ترین جاهای دیدنی لواسان همین سد می باشد.

اگر به تفریحات در دل طبیعت علاقه دارید، می توانید در اطراف سد لتیان تفریحاتی مثل دوچرخه سواری، ماهیگیری و در جاده های این منطقه از تفریح آفرودسواری لذت ببرید. عکاسی از طبیعت منطقه، یکی از فعالیت های محبوب بازدیدکنندگان آن است.

دشت هویج

یکی از زیباترین مناطق طبیعی و مشهورترین جاهای دیدنی لواسان در نزدیکی تهران و در منطقه لواسان است. این دشت زیبا در ارتفاع ۲۵۰۰متری از سطح دریا قرار دارد و بخشی از روستای افجه است و در فصل هایی از سال به دلیل زیبایی هزاران گردشگر و طبیعت دوست را به سوی خود جذب می کند. در گذشته، این دشت محل کشت هویج بوده و نامش را به همین خاطر دشت هویج گذاشته اند. تورهایی برای بازدید از دشت هویج در طول سال برپا می شود که برای کمپینگ و یا طبیعتگردی و عکاسی مهمان این منطقه خوش منظره می شوند. بهترین این تورها اعم از طبیعتگردی با خودروی آفرودی می باشد که از شما دعوت به عمل می آوریم تا یکبار سفر به دشت هویج و لواسان را با تیمار تجربه کنید.

رودخانه جاجرود

رودخانه جاجرود که به رودخانه لواسان نیز معروف است. دارای طول ۱۴۰کیلومتر بوده و از دامنه های البرز مرکزی چشمه می گیرد. این رودخانه زیبا دارای چندین سرشاخه بوده یکی از مهم ترین آن ها از دامنه های جنوبی خرسنگ چشمه می گیرد. دیگر سرشاخه های جاجرود از دامنه های کلون بستک سرچشمه گرفته و پس از عبور از دربند، شمشک و میگون به شاخه خرسنگ پیوسته و در نهایت رودخانه جاجرود را به وجود می آورد. روزانه افراد بسیاری برای برگزاری پیک نیک و طبیعتگردی به کنار رودخانه جاجرود می روند. تاساعاتی را در کنار رودخانه بگذرانند و از آب و هوای فوق العاده این منطقه بهره ببرند.

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو با فضای آرام و زیبایی که دارد، مقصدی عالی برای طبیعت دوستان است. پارک در کیلومتر۵ جاده تلو واقع شده است؛ به همین دلیل، دسترسی بسیار سریع و راحتی دارد. از لواسان تا پارک جنگلی تلو حدود ۲۰دقیقه فاصله است. این پارک مامن انواع پرندگان مثل شاعین، قرقی و عقاب است. پوشش گیاهی آن هم غالبا از درختان برگ سوزنی و پهن برگ تشکیل شده است. دریاچه سد لتیان، تامین کننده آب مورد نیاز برای این پارک جنگلی لواسان است. مهم ترین جذابیت که این پارک جنگلی، غیر از طبیعت بی نظیری که دارد، چشم اندازهای زیبایی از سد لتیان و برخی دیگر از جاهای دیدنی لواسان می باشد که به چشمان شما هدیه و پیشکش می دهد.

می توانید برای چندساعت در آخرهفته برای بازدید از این منطقه برنامه ریزی کنید. لواسان علاوه بر تمامی جاذبه های گرشگری و طبیعتگردی که دارد، در تمامی فصول سال میزبان مسافران بوده و یکی از بهترین منطقه ها برای طبیعتگردی و آفرودسواری در تمامی فصول سال میزبان مسافران می باشد. توصیه تیمار به شما برای تعطیلات کوتاه مدت و آخرهفته، گشت و گذار به این طبیعت بکر و دیدنی های متنوع منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *