تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شهمیرزاد

آنچه میخوانید...

شهمیرزاد سمنان معرفی ییلاقی در دل کویر! تیمار شما را به خواندن این مطب درباره این طبیعت دلنشین دعوت می کند.

شهمیرزاد منطقه ای در شمال استان سمنان است. این شهر یکی از معدود مناطق سرسبز این استان نیمه کویری محسوب می شود.بنابراین از جمله مقاصد تفریحی پرطرفدار بین مردم سمنان و شهرهای اطراف است.این منطقه زیبا حدود ۲۴کیلومتر از سمنان فاصله دارد و در دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است. این شهر از تهران تنها ۲۴۲کیلومتر فاصله دارد.

شهمیرزاد شهری سرسبز در استان کویری سمنان بوده که آب و هوایی معتدل و خنک دارد و ار جاهای دیدنی سمنان محسوب می شود. پوشش گیاهی این شهر نسبت به مناطق اطراف، بسیار سرسبزتر بوده و همین امر موجب جلب توجه مردم به خصوص از شهرهای اطراف می شود.

شهمیرزاد سرسبز دیدنی های بسیاری برای فرار از شلوغی شهر و منطقه ای مناسب طبیعتگردی و گردشگری می باشد. از درختان بلند و انبوه گرفته تا چشمه های خروشان، قله های سرسبز و خنک و باغ های میوه پهناور را در این شهر می توانید مشاهده کنید.

اگر در فصل تابستان و اواخر بهار به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید در باغ های باشکوه آن قدم بزنید یا در گرمای تابستان از چشمه های نقاط مختلف شهمیرزاد خاطره یک آب بازی پرهیجان را برای خود و اطرافیان برجای بگذارید.

از همه این ها که بگذریم شهمیرزاد و تمام نقاط دیدنی که در خود جای داده است منطقه ای ست با جاده های مناسب برای آفرود و آفرودسواری بوده. مطمعن باشید که با یک بار سفر با خودروی آفرودی مجهز به همراهی تیمار از این منطقه حتما شما هم به طرفداران دو آتیشه شهمیرزاد و دوستداران آفرودسواری و طبیعتگردی در این منطقه می پیوندید.

در ادامه با تیمار باشید تا شما را با برخی از معروف ترین جاهای دیدنی شهمیرزاد آشنا کنیم.

قله نیزوا

در دهستان چاشم، بخش شهمیرزاد، شهرستان مهدی شهر (سنگسر) و استان سمنان قرار گرفته است. باد شدیدی که در بیشتر اوقات در ارتفاعات این کوه می وزد دلیل این نام گذاری بوده است. این قله که ارتفاعی در حدود ۳۸۱۰متر دارد دومین قله مرتفع استان سمنان پس از قله شاهرود است. در اوایل بهار به علت آب شدن برف در نزدیکی قله، دریاچه کوچکی تشکیل می گردد که بر زیبایی آن می افزاید.

جنگل رودبارک

این منطقه سرسبز به واسطه پوشش گیاهی پهن برگ و آب و هوای خنک و مکان های دیدنی بسیاری نظیر آبشارها، غارها و چشمه ها به عنوان مقصدی پرطرفدار برای طبیعتگردی شناخته می شود. و منطقه ملی گردشگری رودبارک یکی از جاهای دیدنی شهمیرزاد می باشد که آخرین بخش های جنگل های هیرکانی استان سمنان را در خود جای داده است. نکته جالب اینجاست که در نزدیکی سمنان با آب و هوای خشک و کویری، منطقه ای جنگلی با آب و هوای نیمه مرطوب قرار دارد که علاوه بر پوشش جنگلی، باایجاد رطوبت در دره ها و کوه های این منطقه منجر به شکل گیری ابر و مناظر بسیار بکر در اکثر ایام سال می شود.

آبشار روزیه چاشم

آبشار روزه چاشم یکی از زیبایی های مسیر است که دیدنش خستگی راه به شهمیرزاد را از تنتان بیرون می کند. آبشار روزیه یکی از آبشارهای ایران است که از دامنه کوه های البرز، از بین دو کوه جاری است. بلندای این آبشار حدود ۲۰متر است؛ پس نمای زیبایش از دور هم پیداست. اگر می خواهید به آبشار بروید، کافی است از کنار جاده مسیر آب را دنبال کنید.جلوی آبشار روزیه شهمیرزاد، سنگ بزرگی به چشم می خورد که با کمی احتیاط می توانید از روی آن بگذرید. وقتی از جاده چاشم می گذرید، در کنار آبشار کمی توقف کنید. در پای آبشار روزیه شهمیرزاد دستی به آب بزنید و خستگی سفر را به آب بسپارید. خنکای آبی که از دل کوه های البرز به پایین سرازیر است، شما را سرحال می کند. تابستان هم که باشد، بیشتر از همیشه لذت می برید.

منطقه حفاظت شده پرور

منطقه حفاظت شده پرور در ۵۰ کیلومتری شمال شهر سمنان واقع شده که از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهمیرزاد، از شرق به دامغان و از غرب به چاشم محدود می شود. منطقه پرور دارای گونه های متنوع گیاهی و جانوری است که در کوهپایه های البرز شرقی جای گرفته است. جنگلهای زیبای اورس (سرو کوهی)، مراتع سرسبز و جنگل های درختان پهن برگ به همراه تنوع بی نظیر حیات وحش، سیمای جذاب و بی نظیری به این منطقه بخشیده است. این منطقه دارای چندین رودخانه است که همگی فصلی بوده و در بیشتر فصول سال آب در آن ها جاری است. مهم ترین رودخانه این منطقه سفیدرود است که از ارتفاعاتی به نام (نیزوا) سرچشمه می گیرد. همچنین دو رودخانه (تنگه کاورد) و (رودخانه رودبارک) نیز در این منطقه وجود دارند، که هر دو از از رودخانه سفیدرود منشعب می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب طبیعتگردی تیمار لذت برده باشید. دیدنی های شهمیرزاد را از نزدیک دیده و هیجان آن را تجربه کنید البته با همراهی و پشتیبانی تیمار به شما چندین برابر خوش گذشته و با خاطر جمع و آسوده به این سفر خواهید رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *