تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شهر نور

آنچه میخوانید...

شهر ساحلی نور یکی از شهرهای سرسبز مازندران است که هرسال میزبان مسافران و گردشگران از تمامی نقاط کشور است. شهرستان نور در جنوب دریای خزر، از شرق آمل، از شمال شرق به شهر توریستی محمودآباد و از غرب به شهر ساحلی نوشهر متصل است. دلیل این نام گذاری هم به دوران قاجار بر می گردد و تا پیش از آن، با عنوان (سولده) شناخته می شده است. با تیمار همراه باشید تا بیشتر درباره این شهر پر مخاطب و زیبا بدانید.

بازدید از شهر زیبای نور و جاذبه های آن با تیمار تراول

مناظر دیدنی و گردشگری نور

شهر نور علاوه بر دریا و جنگل مناطق جذاب طبیعی گردشگری دیگری هم دارد که بازدید از آن ها حس و حال سفر و گردش در این شهر زیبا را متنوع و جذاب تر می کند. شهر ساحلی نور با طبیعت جنگلی در کنار ساحل دریای خزر و البته مناطق گردشگری طبیعی جذاب یکی از شهرهای شمال است که باید چند روزی را برای دیدنش وقت گذاشت.

ساحل نور

این ساحل، ساحل ماسه ای و کم عمق است و با اجرا شدن طرح سالم سازی شنای امن همراه با امکانات رفاهی فضایی مناسب برای تفریحات ساحلی و دریایی است. ساحل نور به شهربازی، مرکز خرید و رستوران دسترسی دارد.

تماشای ساحل زیبای نور- تیمار تراول

کاخ تمیشان

کاخ تمیشان در شهر نور یکی از قدیمی ترین عمارت هایی است که در دوره پهلوی به دستور خواهر محمدرضا شاه پهلوی طراحی و ساخته شده است. این کاخ در ۵ کیلومتری شهرستان نور در کنار ساحل دریای خزر قرار گرفته است. این ساختمان با داشتن معماری لوکس و در فاصله بسیار کوتاه از ساحل دریای خزر قرار دارد.

بازدید از کاخ زیبا و قدیمی تمیشان در نزدیکی دریا- تیمار تراول

روستای یوش

روستایی در شهرستان نور به نام بوش وجود دارد که در میان دره ای زیبا بین کوه های البرز قرار دارد. خانه نیما یوشیج، شاعر برجسته معاصر مهم ترین جاذبه گردشگری یوش است. این خانه آجری زیبا به سبک معماری دوران قاجار ساخته شده و در آن اشیای قدیمی و وسایل شخصی وی نگهداری می شود. از جمله آرامگاه نیما، سیروس طاهباز، خواهر نیما، بهجت اسفندیاری هم در حیاط این خانه است.

زادگاه نیما یوشیج- تیمار تراول

آبشار ونوش

آبشارهای مازندران در زیبایی چیزی کم ندارند. مجموعه آبشارهای ونوش سه آبشار زیبا و بزرگ و کوچک هستند که در میان مناطق جنگلی سرسبز و انبوه قرار دارند و فضایی سرسبز و خنک و تماشایی همراه با صدای آب ایجاد کرده اند.

آبشار زیبای ونوش در شهر نور -- تیمار تراول

قلعه پولاد

قلعه پولاد یکی از آثار تاریخی به جا مانده در شهر نور است که مربوط به دوره ی سلجوقیان می شود. این قلعه تا اوایل دوره صفویه مورد استفاده بوده و مرکز یکی از مقتدرترین قدرت های محلی آن زمان در ایران محسوب می شده است.

روستا و آب گرم لاویج

روستای توریستی لاویج در کوهپایه البرز و میان جنگل های پر شاخ و برگ و سرسبز شمال یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان نور می باشد. آب گرم لاویج با خواص درمانی گردشگران زیادی را برای درمان بیماری هایی مثل سردرد، استرس، درد مفاصل به روستای لاویج می کشاند. آبشار حرام او، کلیسای آنتوان مقدس و فیل سنگی از دیگر جاذبه های روستای لاویج است.

بازدید از روستا و آب گرم لاویج شهر نو مازندران- تیمار تراول

آبشار آب پری

برای دیدن آبشار زیبای آب پری شهرستان نور در سفر به شمال از مسیر خوش آب و هوا و سرسبز کوهستانی، جنگلی منطقه آب پری، عبور و به آبشار زیبایی می رسید که آب از لا به لای سنگ ها و در بین انبوهی از درختان به سمت پایین سرازیر شده است. هر چه در این مسیر پیش بروید، مناظر بکر و زیباتری از جنگل و کوهستان می بینید. این آبشار در نزدیکی محمودآباد و در فاصله پنج کیلومتری نور و نزدیکی رویان قرار دارد.

آبشار زیبای آب پری شهر نور- تیمار تراول

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان، یکی از مشهورترین مناطق تفریحی و گردشی شمال و یکی از مقاصد محبوب مسافران مازندران است. جنگل سی سنگان که با هدف حفاظت از گونه های شمشاد ایجاد شده، دارای انواع گونه های گیاهی مثل توسکا، لرگ، بلوط،‌ انجیر، انار و ازگیل است. به دلیل فاصله کمی که این جنگل با دریا دارد، گردشگران تجربه همزمانی از جنگل و ساحل دریا را خواهند داشت.

بازدید از پارک معروف سی سنگان- تیمار تراول

دریاچه الیمالات

الیمالات، دریاچه زلال و زیبایی در میان جنگل است که مثل نگینی در میان قاب درختان سرسبز می درخشد. مسیر رسیدن به الیمالات خودش دست کمی از مقصد ندارد و نور آفتابی که تلاش می کند خودش را از لا به لای درختان سر به فلک کشیده به شما برساند، به قدری تماشایی است که هر لحظه شما را وادار به توقف و تماشا کرده و یا شما را مشغول عکاسی می کند.

بازدید از دریاچه الیمالات- تیمار تراول

سفر به نور یک مسیر گردش در کنار دریا همراه با طبیعت جنگلی کوهستان البرز است. این شهر به فاصله سه تا چهار ساعت از تهران یک مقصد به نسبت نزدیک برای سفر به شمال است. تیمار به شما پیشنهاد می دهد که سفر به این مقصد رویایی را با یک خودروی آفرودی از دست ندهید و لذت سفر را برای خود و همسفرانتان چندین برابر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *