تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دشت لار سرزمین شقایق‌ها

آنچه میخوانید...

دشت لار با هوای دلکش، سرسبز و پرآب و مناظر پوشیده از گل های زیبا می تواند تجربه ای استثنایی را برایتان رقم بزند به گونه ای که بارها و بارها به این دشت دیدنی سفر کنید. از زیباترین دشت های ایران، دشت لار است که در کوهپایه قله دماوند واقع در مرز بین دو استان مازندران و تهران قرار دارد. آیا تا به حال تجربه تماشای مناظر بی همتا و فوق العاده شقایق ها با چشمه سار های روان و فراوان را داشته اید؟

سفر به دشت لار بهشت طبیعتگردان- تیمار تراول

قرارگیری دشت لار در رشته کوه البرز و کوهپایه قله دماوند سبب شده است که بسیار خوش آب و هوا و ییلاقی باشد از این رو در فصل تابستان عشایر و دامداران در این منطقه زندگی می کنند. در فصول مختلف سال، این دشت از زیبایی خاص و آب و هوایی بی نظیر برخوردار است. اما در فصل تابستان دارای هوایی بسیار مطبوع تر و دلپذیر است. در فصل بهار و تابستان هوا خنک و معتدل بوده و با وجود شقایق های قرمز و درختان تنومند طبیعی جلوه ای فوق العاده را به دوستداران طبیعتگردی و گردشگری هدیه می دهد. اوج شکوه و چشم نوازی دشت لار در شش ماه اول سال است و خنکی هوا و وجود چشمه سارهای پرآب؛ طبیعت دوستان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

جاذبه های دیدنی دشت لار

دشت لار بهشتی تماشایی است که شکارگاه باستانی پادشاهان بوده است و اکنون با مناظر رویایی، یکی از جاذبه های طبیعت گردی به شمار می رود که هر ساله گردشگران بسیاری برای کوهنوردی و دیدن این طبیعت زیبا و بکر راهی این دشت می شوند. در ادامه با تیمار به معرفی تعدادی از این جاذبه ها می پردازیم.

آبشار سفید آب

یکی از زیباترین دیدنی های دشت لار، آبشار سفید آب است که با نام آبشار قو شناخته می شود. در انتهای دره سفید آب، آبشار دیدنی سفید آب قرار گرفته است که محلی برای قشلاق عشایران و دامداران است.

شقایق های دشت لار

شهرت دشت لار به خاطر پوشیده شدن آن از گل های شقایق است که دشت لار را غرق در زیبایی می کند به گونه ای که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. پهنه ای گلگون از گل های شقایق در اواخر بهار سبب شده تا دشت لار را به دشت شقایق های وحشی بشناسند.

بازدید از شقایق های دشت لار

دریاچه دیو آسیاب

دریاچه دیو آسیاب یکی دیگر از دیدنی های دشت لار است که آب این دریاچه از چشمه ای در کف آن تامین می شود. دریاچه دیو آسیاب در میان تپه آهکی ۱۰ متری به شکل دایره ای با قطر ۲۰ متر و عمقی حدود ۲ متر قرار گرفته است که آب آن مزه ای ترش دارد و رنگ آن از آبی روشن تا خاکستری متغیر است.

رودخانه سفید آب - تیمار تراول

دریاچه و سد لار

یکی دیگر از دیدنی های این دشت پهناور و زیبا دریاچه سد لار است. سد لار که در ۷۵ کیلومتری تهران قرار دارد در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده و جزو پارک ملی لار مجسوب نمی شود. از جمله تفریحات دریاچه لار که مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند؛ می توان به ماهیگیری، دوچرخه سواری، طبیعت گردی و قایق رانی اشاره کرد.

یکی از پر گل ترین دشت های ایران دشت لار است که هر ساله مسافران و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می کند. در این دشت برای اقامت شبانه، می توانید از اقامتگاه های عشایری استفاده کنید. بسیاری از دوستداران طبیعت با برپایی چادر البته با هماهنگی محیط بانان منطقه، شب را دشت لار به تماشا ستارگان می نشینند و خاطرات خوش و لذت بخشی را برای خود رقم می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *