تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دریاچه دالامپر

آنچه میخوانید...

ارومیه مرکز آذربایجان غربی از شهرهای بسیار بزرگ ایران می باشد که در شمال غربی کشور واقع شده است. این شهر تقریبا با بیش از سه هزار سال قدمت جزو قدیمی ترین شهرهای شمال غربی ایران به شمار می رود؛ که به عنوان شهر تاریخی ایران نیز در یونسکو به ثبت رسیده است. ارومیه از سمت غرب و شمال بخش کوهستانی و از سمت شرق و جنوب، دشت وسیعی را در برگرفته است که با آب و هوای مطبوع و معتدل و مناظری بکر و دست نخورده برای جذب گردشگران بسیار مناسب می باشد. به علاوه این شهر جاذبه های طبیعی بسیار نظیر دریاچه ها، آبشارها، چشمه ها، کوه های سر به فلک کشیده، دشت ها، غارها، تالاب ها، رودخانه ها و… را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن ها انتخاب مناسبی برای گردشگران تابستانی به شمار می روند تا از آب و هوای دل انگیز شهر لذت ببرند. از جمله بهترین و زیباترین جاذبه های طبیعی ارومیه می توان به دریاچه دالامپر اشاره کرد که با زیبایی های بی نظیر خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. در این مقاله از تیمار با ما همراه باشید، تا شما را برای سفر به دریاچه دالامپر ارومیه به طور کامل راهنمایی کنیم.

معرفی دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر یکی از زیباترین مقاصد طبیعتگردی ارومیه می باشد که در جنوب غربی این شهر بر روی کوه بلندی واقع شده است و سالانه با طبیعت بکر و دل انگیز خود طبیعتگردان زیادی را به سمت خود جذب می کند تا از آب و هوای کوهستانی نهایت لذت را ببرند و لحظه های آرامش بخشی را تجربه کنند. جالب است بدانید که این دریاچه در بین محلی ها به دریاچه مام شیخ نیز شهرت دارد. دریاچه ای به شکل دایره با قطر تقریبا حدود ۴۵۰ متر و عمق ۵۰ متر در ارتفاع ۲۷۲۰ متری از سطح دریا جای گرفته است که لذت و هیجان تماشای دریاچه فقط از آن کسانی خواهد بود که به طبیعت نواحی بکر مرزی سر بزنند و چند ساعتی را به طبیعتگردی و کوه نوردی بپردازند. دریاچه دالامپر بر روی کوه دالامپر قرار گرفته است که شما می توانید علاوه بر بازدید از دریاچه از کوهنوردی در کوه دالامپر نیز نهایت لذت را ببرید.

این کوه در مرز بین ترکیه، عراق و ایران قرار گرفته است که جاذبه های طبیعی بسیار زیادی را شامل می شود. در این کوه علاوه بر دریاچه دالامپر، چند دریاچه دیگر و یخچال های طبیعی چند هزار ساله را مشاهده خواهید کرد؛ که از زیبایی های چشم نوازی برخوردار می باشند. در مسیر رسیدن به دریاچه جویبارها، سبزه ها و کوه هایی که همچنان سفیدی برف بر روی آن ها خودنمایی می کند را مشاهده خواهید کرد. به علاوه در این مسیر مراتع های زیادی وجود دارد که در فصل بهار به دشت هایی پر از گل های رنگارنگ تبدیل می شوند و چشم انداز متفاوت و رویایی از طبیعت را به نمایش می گذارند. بدون شک با سفر به دریاچه دالامپر شما می توانید تمامی دغدغه های روزمره زندگی را از خود دور کنید و با تنفس اکسیژن خالص و گوش دادن به صدای دلنشین پرندگان، طراوت خاصی به خود هدیه دهید.

بهترین زمان سفر به دریاچه دالامپر

همان طور که گفته شد دریاچه دالامپر در دامنه کوه دالامپر واقع شده است که این منطقه در بیشتر اوقات به ویژه در فصل پاییز و زمستان با آب و هوای سوزناک و برف و باران همراه می باشد. با پایان یافتن زمستان و فرا رسیدن فصل بهار و تابستان برف کوه آب شده و چشمه ها و رودهای بسیار زیاد و پرآبی از کوه جاری می شوند. به علاوه با گرم شدن هوا، یخچال های طبیعی موجود در کوه دالامپر نیز ذوب می شوند و دریاچه های موقتی را به وجود می آورند. با ذوب شدن یخچال های طبیعی دریاچه های دائم این منطقه نیز همانند دریاچه دالامپر، پرآب تر می شوند. از این رو در این مواقع از سال در این منطقه مناظر بسیار زیبایی به وجود می آیند که شما می توانید با سفر به این دریاچه در فصل بهار یا تابستان جاذبه های شگفت انگیز،‌ جویبارها و آبشارهای زیبایی را مشاهده کنید و لذت ببرید. علاوه بر دریاچه دالامپر از دریاچه های دیگر نیز می توانید بازدید به عمل آورید و از طبیعت ارومیه نهایت استفاده را کنید.

در این مطلب از تیمار، ما اطلاعات جامع و خلاصه ای از دریاچه دالامپر را در اختیارتان قرار دادیم. همان طور که گفته شد، دریاچه دالامپر یکی از مقاصد بسیار زیبای طبیعتگردی در ارومیه است. که با طبیعت بکر و حیرت انگیز خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند و آرامش حقیقی را تقدیم شما می کند. شما هم اگر قصد دارید که به ارومیه و این چشمه دیدنی سفر کنید، توصیه می کنیم با همراهی تیمار و یک خودروی آفرودی این سفر جذاب را تجربه کرده و بیشتر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *