تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

جاده اسالم به خلخال

آنچه میخوانید...

شمال، جنوب، غرب و شرق کشور ایران جاده‌های زیبای زیادی دارند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مناظر خاصی می‌باشند، اما زمانی که حرف اززیباترین جاده‌های ایران زده می‌شود، تنها چند جاده‌اند که نام آن ها در این لیست قرار می‌گیرد و جاده اسالم به خلخال همیشه در رتبه‌ی نخست می‌ایستد. در ادامه تیمار از این جاذبه ی زیبا بیشتر برایتان می گوید، تا بیش از قبل مشتاق شوید برای سفر به جاده رویایی اسالم به خلخال!

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی کشور است که به دلیل آب و هوای عالی و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش انتخاب اول بسیاری از طبیعت دوستان و آفرود سواران  برای سفر به شمار می‌رود.

این جاده زیبا در نزدیکی شهر اسالم در استان گیلان قرار دارد که به شهر خلخال در استان اردبیل منتهی می‌شود. فاصله اسالم تا خلخال حدود ۷۰ کیلومتر است و در ارتفاعات کوهستانی و مملو از درختان جنگلی و سرسبز قرار دارد. شما با وارد شدن به این جاده از شهر اسالم، با درختان سرسبز و بلندی احاطه می‌شوید که زیبایی جاده را دو چندان کرده‌اند. مسیر این جاده پیچ در پیچ است. طی کردن این راه با خودروی آفرودی باعث بیشتر شدن هیجان در این سفر جنگلی و درک بهتری از زیبایی‌های این جاده سرسبز می‌شود.

هوای این جاده با اینکه رطوبت زیادی دارد، اما اصلا شرجی و اذیت کننده نیست؛ چرا که جاده به سوی ارتفاعات و مناطق ییلاقی پیش می‌رود و هوا رو به سردی می‌گراید. به همین دلیل آب و هوای این جاده رویای در روزهای گرم تابستانی هم خنک و دلپذیر است و در تمام فصل‌های سال، زیبایی حیرت‌انگیزی را پیشکش چشمان مسافران طبیعتگردی می‌کند.

با توجه به اینکه این جاده در میان شهرهای شمالی و شمال غربی کشور قرار دارد، در اکثر روزها شاهد بارش باران است و این مساله باعث می‌شود تا هوای آن کاملا تمیز و دلپذیر باشد. بوی نم خاک و درختان سبز احساس خوبی به شما در حین عبور از این جاده‌ی ناب خواهد داد.

در هر فصلی که به جاده اسالم به خلخال سفر کنید منظره های فوق العاده ای را خواهید دید. اگر دوست دارید دشت‌های پر از گل را ببینید به توصیه تیمار فصل بهار خصوصاً ماه اردیبهشت، خرداد را برای سفر انتخاب کنید.

ییلاقات اطراف این جاده بهترین مقاصد گردشگری و طبیعتگردی برای فصل گرم سال هستند. پاییز هزار رنگ نیز قطعاً یکی از بهترین زمان‌ها برای تماشای این مسیر جاده رویای است. به تماشای برگ‌های زرد و قرمز بنشینید و اگر اهل عکاسی هستید تصاویری زیبا و رنگارنگ در قاب دوربین خود داشته و به یاد داشته باشید که  از جاده اسالم به خلخال می‌توان  علاوه بر خوش آب و هوایی یک منطقه جنگلی می‌توانید به عنوان یک لوکیشن عکاسی جذاب نام برد. شما می‌توانید با پشتیبانی تیمار به همراه خانواده و دوستان به یکی از جاده‌های فوق العاده ایران با خودروی آفرودی مورد علاقه تون که خاطره یک سفر آفرودی جذاب تا سالیان سال با شما همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *