تیمار بلاگ

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تنگه واشی

آنچه میخوانید...

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

اگه به طبیعتگردی علاقه داری و دوست داری یه روز جذاب رو خاطره سازی کنی، اونم با سفر یه روزه به اطراف تهران، برو تنگه واشی! فاصله ش با تهران هم فقط یکی دو ساعته. اینجا رودخونه های زیبا و مناظر فوق العاده ای داره که خیلی هارو وسوسه میکنه تا ازش دیدن کنن. با تیمار باش تا آخر مطلب، تا از دیدنی های خفن این منطقه بیشتر برات تعریف کنیم.

توی راه از روستای جلیزجند، عبور می کنید، هوا و طبیعت اونجا خیلی خوبه، به نقطه ای می رسید که احساس می کنید اگه از ماشین پیاده بشید و عکس با طبیعت بگیرید، عالی میشه. راجب اسم این منطقه هم میتونم بگم واشی به معنی چمن و سبزیه، به همین دلیله که این تنگه رو با این اسم می شناسن. تو اینجا، گیاهان دارویی خاصی رشد می کنن که بقیه جاهای کشور خیلی کم پیدا میشن و برای درمون خیلی از بیماری ها به کار میان. تو ادامه مطلب بیشتر با منظره های این منطقه آشنا می شیم.

کتیبه واشی

تنگه اول رو که رد کنی، ۱۵۰ متر جلوتر یه کتیبه تاریخی رو می بینی که مربوط به دوره فتحعلی شاه قاجاره. این کتیبه باستانی رقمی دور و بر ۱۸۵ سال سن داره! به دستور فتحعلی شاه قاجار روی دیوار حکاکی شده. این کتیبه سنگی یکی از سه تا کتیبه های معروف این دوره ست. وقتی نزدیکش می شی، می تونی حس بکنی که چقدر قدیمیه و اسم نقاش و معماراش رو هم بخونی.

کتبیه قدیمی دوره فتحعلی شاه قاجار در تنگه واشی

پل ورسک

اسم پل ورسک رو شنیدی؟ چون قدمتش به دوران جنگ جهانی بر می گرده. تو مسیر جاده فیروزکوه، پلی با قدمت بالا هستش. معماریش خیلی زیباست، حتما باید ازش عکس های خوب و با کیفیت گرفت و به اشتراک گذاشت با دوستان اینجوری یه سفر مجازی رو بهشون هدیه دادی!

پل ورسک متعلق به جنگ جهانی دوم

روستای سله بن

در قسمت های غربی فیروزکوه روستایی به نام سله بن قرار دارد. همچنین دریاچه سد نمرود داخل آن بسیار معروف و دیدنی است. طبیعت بکر و حیرت آور این روستا هر کسی را به خود مبهوت می کند.

روستای زیبای سله بن

تنگه میشینه

بعد از واشی؛ تنگه میشینه از معروف ترین تنگه های فیروزکوه محسوب می شود. طبیعت زیبا، آب لاجوردی شفاف، کوه های صخره ای، همه و همه از جمله دلایل رفتن گردشگران به این منطقه است. این تنگه به مرگ معروف بوده، چرا که جان بسیاری از پرندگان را در حین آب خوردن می گیرد. برای رفتن به این تنگه، کافیست به ۳۰ کیلومتری جاده فیروزکوه بروید.

از دیگر دیدنی های نزدیک به تنگه واشی فیروزکوه، می توان به غار بورنیک، روستای هرانده، روستای لزور، قلعه لاجورد و برج سنگی دیده بانی اشاره کرد. اگر اهل هیجان هستید، تیمار پیشنهاد می کند شب را در طبیعت، کنار آبشار واشی یا دشت ساواشی کمپ کنید. حالا که با این منطقه زیبا و مناسب برای گردشگری آشنا شده اید، بهتر است در فصل مناسب، مانند مرداد ماه به سمت این تنگه حرکت کنید. و سفری خوش را تجربه کنید. به علاوه اگر اهل طبیعتگردی و ساکن استان تهران یا حومه هستید. حتما برای سفری کوتاه مدت، با همراه تیمار و سفیران محیط زیست؛ از این منطقه طبیعی و جذاب لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *